راهنمایی خرید بدنه:
۲ نوع بدنه رنگی بصورت کلی در بازار وجود دارد:
بدنه رنگ فابریک:
بدنه رنگ فابریک قطعاتی هستند که از روی اتاق های  کامل نو سایپا و ایرانخودرو که از خود شرکت بصورت مستقیم تهیه می شوند باز می شوند گفته می شوند.
بدنه های رنگ فابریک در صورت درجه ۱ بودن خود اتاق که قطعه از روی آن باز می شوند هیچ فرقی با بدنه ای که بر روی ماشین نوی شما بصورت فابریک هست ندارد.
بدنه رنگ کوره ای:
بدنه رنگ کوره ای قطعات آستر از نمایندگی های سایپا و ایرانخودرو تهیه می شوند و بصورت دستی رنگ می شوند
کیفیت قطعه بسته به:
۱- نوع جنس فلز آستر اصلی یا متفرقه بودن
۲-نوع آستر روی فلز یا همان لایه محافظED
۳-نوع آستر کوره ای (اکثر رنگ کوره ای های داخل بازار فاقد این نوع آستر می باشند و فروشنده برای سود بیشتر از این آستر استفاده نمی کند و رنگ فاقد چسبندگی لازم بر روی فلز می باشد و بعد از مدتی میریزد)
۴-کیفیت رنگی که استفاده میکنند منظور برند رنگی که استفاده می کندد
۵-عمق رنگی که استفاده می کنند استفاده از رنگ با لایه کم یا زیاد افراد سود جو از مقدار کمی رنگ استفاده می کنند و یکی از علت های اصلی که رنگ بعد از مدتی کدر می شود همین است
۶-استفاده کردن از کلیر یا نه ،بعضی افراد رنگ با کلیر را قاطی می کنند برای اینکه هزینه کمتری بکنند اگر مرحله کلیر رنگ به خوبی انجام نشود رنگ مقاومت لایه ی رویی رنگ که کلیر هست را ندارد و بعد از مدتی
خورده می شود و به سرعت کدر می شود.
۷-کوره ای که استفاده می شود ،کوره واقعی است یا صرفا خشک کن هست.
متفاوت می باشد
چه کسانی باید بهتر است بدنه رنگ فابریک بخرند چه کسانی بهتر است قطعات رنگ کوره ای بخرند؟
برای بهتر درک کردن مطلب چند موضوع اصلی و چند مقایسه را در زیر برای شما آورده ام:
۱-مدل سال ماشین شما باید ۹۳ به بالا باشد زیرا در طول زمان با کارکردن ماشین رنگ  ماشین شما بدیهی است که کدر می شود و تطابق رنگ با اتاق های نو ندارد.
۲-اگر مدل سال ماشین شما بالا هست ۹۷ به بالا حتما سعی کنید نمونه رنگ فابریک را تهیه کنید چون ماشین افت قیمت برای رنگ ندارد و اگر هم داشته باشد نسبت به رنگ شده اختلاف قیمت کمی دارد.
۲-هزینه ای که برای خرید قطعه می کنید برای ماشین های مدل ۹۷ بالا ارزش دارد مثلا امسال که سال ۱۴۰۰ هست ماشین های مدل ۹۷ به بالا ارزش خرید قطعات رنگ فابریک را دارند. البته این موضوع فقط برای ماشین های ایرانخودرو صدق می کند و برای ماشین های خانواده سایپا بهتر است قطعات درب ها ،کاپوت،درب صندوق را رنگ فابریک را تهیه کنید چون بدنه رنگ فابریک اختلاف قیمت کمی با بدنه رنگ کوره ای دارد
۳–اگر ماشین شما قبلا تصادف داشته است،و چند قسمت از قطعات اصلی بدنه ماشین شما رنگ شده است بهتر است قطعات رنگ کوره ای با کیفیت بالا را تهیه کنید یا اگر ماشینی دارید که تصادف جدی دارد و قسمت اسکلت ماشین آسیب جدی دیده است باید ارزیابی کنید که اختلاف قیمت آن ها چقدر می باشد و بعدا اقدام به خرید قطعه کنید.
۴-مقایسه قیمت قطعه رنگ  کوره ای با قیمت قطعه رنگ فابریک هست اگر اختلاف قیمت کمی دارد و ماشین شما مدل ۹۳ به بالا هست بهتر است بدنه رنگ فابریک را تهیه کنید.
۵-در صورتی که نمونه رنگ فابریک قطعه در بازار وجود ندارد و ماشین شما مدل بالا هست بهتر است قطعات رنگ کوره ای با کیفیت بالا را تهیه کنید‌.زیرا اختلاف کمی در کیفیت با قطعات رنگ فابریک دارند.